Proiecte si programe educative scolare si extrascolare

Scoala noastra propune si organizeaza numeroase parteneriate, programe si proiecte educative scolare si extrascolare, ateliere de creativitate, vizite si excursii, pentru a strani interesul elevilor si pentru a le dezvolta cunostintele si creativitatea.

1Parteneriat Fundatia Prais

Scoala noastra deruleaza un parteneriat cu aceasta fundatie care a lansat in 2011 un program national pentru prevenirea obezitatii infantile la copiii cu varsta pana la 12 ani si promovarea unui stil de viata sanatos in randul familiilor, cunoscut sub numele „Si eu traiesc sanatos! „ . Asadar in cadrul acestui parteneriat elevii nostri beneficiaza de activitati ludice si informative in acelasi timp, menite sa le ofere un model de stil de viata sanatos.

2Parteneriat Muzeul Taranului Roman

Prin acest parteneriat se urmăreşte dezvoltarea relaţiilor de colaborare între Scoala speciala Nr. 10 si Muzeul National al Taranului Roman în vederea organizarii de ateliere de creativitate. Atelierele de creativitate ofera o completare la educatia care se face in scoala, prin care copiii dobandesc cunostinte despre sat, taran, obiceiuri; deprind abilitati practice, dar mai ales li se dezvolta creativitatea.

Atelierele de creativitate cuprind urmatoarele sectiuni: etnologie-povesti-desen, cusaturi- tesaturi, modelaj in lut, atelier de teatru de papusi si construit  papusi, atelier de mestesug.

3Parteneriat Palatul Copiilor

Acest parteneriat presupune o colaborare ce urmareste  promovarea si utilizarea jocurilor didactice din programa cercului machete modelism. Principalele activitati din cadrul acestui proiect constau in : executia unor  obiecte prin tehnica origami in cadrul atelierelor de lucru in sediul scolii speciale, colaborarea pentru realizarea unei programe extrascolare ca extensie a programei scolare;

4Parteneriat Strategia Nationala de Actiune Comunitara

Parteneriat SNAC ( Strategia Nationala de Actiune Comunitara)

Aceasta strategie reprezinta un program national demarat de Ministerul National al Educatiei, prin care se urmareste formarea unei retele de voluntariat la nivelul liceelor. Prin acest program se stabileste o conexiune intre licee si scoli speciale, centre de plasament, institutii, locuinte sociale si centre de zi si spitale.

La nivelul acestei strategii Scoala Gimnaziala Speciala Nr. 10 are drept partener Colegiul National „Ion Neculce” . Elevi de la acest liceu participa in mod voluntar, o data sau de doua ori pe saptamana, la activitatile educationale derulate in scoala noastra, oferind sprijin copiilor , dar si la activitatile extrascolare, concurand alaturi de elevii nostri la diverse competitii interscolare.

5Proiectul FEEL-Finding Emotions and Equality with Literature Programul Erasmus+, Acţiune KA2

Proiectul FEEL-Finding Emotions and Equality with Literature reprezintă un parteneriat educaţional strategic din cadrul Programului Erasmus plus, KA2 la care Şcoala Gimnazială Specială Nr.10 din Bucureşti are bucuria de a participa alături de alte instituţii educaţionale din trei ţări europene: Finlanda, Turcia, Polonia.Coordonatorul proiectului este instituţia din Finlanda.

Tema proiectului la care şcoala noastră participă o constituie Emoţiile şi Abilităţile Sociale, acestea jucând un rol decisiv în procesul de formare şi dezvoltare a conştiinţei de sine, a stimei de sine, a identităţii în ansamblul său.Dintre principalele obiective pe care noi, impreună cu partenerii noştri, lucrăm să le obţinem prin derularea proiectului mai sus menţionat, amintim:

-creşterea capacităţilor elevilor de a recunoaşte şi de a exprima o varietate de emoţii;

-dezvoltarea unei atitudini positive faţă de învăţare şi mai specific,faţă de citit;

-dezvoltarea abilităţilor interpersonal şi comunicaţionale;

-creşterea gradului de conştinetizare a egalităţii prin contacul cu persoane ce aparţin unor culturi diferite;

– creşterea motivaţiei pentru muncă, atât în ceea ce priveşte profesorii, cât şi elevii;

-sporirea abordării colaborative a procesului de predare şi utilizării metodelor experienţiale de învăţare.

Proiectul pe care îl derulăm alături de partnerii noştri, implică diferite categorii de activităţi, precum întâlniri transnaţionale de proiect (o întâlnire în fiecare ţară parteneră), activităţi scurte de învăţare (o activitate în fiecare ţară parteneră), precum şi activităţi locale (desfăşurate de fiecare instituţie parteneră la nivel local).

În cadrul întâlnirilor transnaţionale de proiect partenerii lucrează la aspecte ce ţin de pregătirea şi organizarea activităţilor proiectului, modul de realizare a rezultatelor finale ale proiectului (Carte de poveşti şi Ghid metodologic), la modalităţile de evaluare a succesului activităţilor şi implicit, proiectului în sine. Tot cu acest prilej, partenerii prezintă rezultatele actvităţilor locale realizate şi stabilesc termene şi date ale următoarelor întâlniri şi activităţi.

Activităţile scurte de învăţare constituie un prilej prin care partenerii din toate ţările participante la proiect se reunesc şi desfăşoară diferite workshopuri, activităţi, organizate de instituţia-gazdă în concordanţă cu tema şi obiectivele proiectului.

Până în prezent, Scoala Gimnaziala Speciala Nr. 10 a avut oportunitatea de a organiza o astfel de activitate scurtă de învăţare.

Pe parcursul desfăşurării proiectului, fiecare instituţie parteneră are sarcina de a lucra cu patru poveşti naţionale (câte o poveste din fiecare ţară), poveşti ce transmite anumite stări, emoţii, sentimente, atitudini.

În cadrul activităţilor locale, fiecare partener prelucrează aceste poveşti alături de un grup de elevi şi profesori din şcoala pe care o reprezintă. Procesul de prelucrare a fiecărei poveşti este urmează un pattern relativ asemănător: citirea poveştii şi înţelegerea conţinutului acesteia, recunoaşterea şi evidenţierea sentimentelor, emoţiilor personajelor, stabilirea unei metode de ilustrare a fiecărei poveşti, aplicarea metodei respective. Prin astfel de activităţi elevii au posibilitatea de recunoaşte anumite emoţii şi sentimente, stări conflictuale, tensiuni interne, de a le exprima la rândul lor şi de a descoperi modalităţi prin care acestea pot fi rezolvate. De asemenea, elevii au oportunitatea de a-şi dezvolta abilităţile de citit, abilităţile interpersonale şi comunicaţionale.

La finalul proiectului, vor fi realizate o carte de poveşti, precum şi un ghid metodologic ce cuprind cele patru poveşti naţionale prelucrate în cadrul proiectului, precum şi prezentarea modalităţilor şi tehicilor de lucru utilizate de fiecare partener în lucrul cu poveştile respective.